Jumaat, 1 Julai 2011

Bukan senang nak senang!

Salam...

Hari ni penuh dengan dugaan!..Bukan senang nak senang!

Lepas ambil report card di sekolah agama anak sulung ku..alhamdulillah..dia bertukar ked dgn kawannya di sek keb..kali ni sek agama dia nombr 2. kwnnya pulak no 1..tak pe persaingan yg sihat..
Lepas je settle hal sek ingat nak balik umah la. Tetiba dapat cal, hubby suruh g ambik GL dari klinik panel pasal esok nak g cek doktor di PMC Bkt Rahman Putra, Sg Buluh. Pergilah dgn anak2 ku 3 org ni...
Alamak..tak boleh la..pasal tak cek kat klinik tu. Tapi panel PM Care minta dari panel dia gak..adoi..
Lepas tu aku dicadangkan pergi sendiri ke Country Homes utk jumpa doc (pemilik klinik) tu di sana. Mudah2an boleh deal. Alamak...on the way tu..anak2 ku tertidur la pulak..semuanya sekali!....mmmm..syukur sampai2 situ betul2 parking depan klinik w/pun side parking tapi aku boleh nampak dari seberang jalan..boleh tinggal kejap dlm keta pasal diaorg baru je tidur..
Dipendekkan cite, tak dapat GL pasal tak cek dgn doc...dah agak dah tapi tak pe, cuba je..pasal PM Care nak mcm tu. Hubby pun bantu uruskan GL dari ofisnya..cal PM Care,etc...nak settlekan hal GL. Dikatakan klinik tu selected panel bukan open panel..pulak dah..kena balik ke kaw umah aku utk ke klinik yg ada open panel. Penat betul....
Aku pun pergi klinik ke 3. Lepas jumpa doc, mcm biasa jawapan sama. GL tak boleh dikeluarkan sbb aku tak cek dgn doc tu. Last2 hubby kata pergi je klinik yg aku selalu cek tu mintak GL. Ok, aku pun pergi klinik ke 4 (klinik yg biasa aku cek pregnant). Budak2 aku tinggal dlm keta pasal anak sulung dah bangun. Dkt 1/2 jam urusan. Kena cek pregnnt mcm biasa..before dapat GL. Rupanya hubbyku kata budak yg dari PM Care tu baru masuk keje..tak faham nak urus situasi. Mungkin masalah ni baru bagi dia. Itu pun lepas hubbyku complain service apa mcm ni masalah customer tak leh selesaikan..akhirnya boleh rupanya guna GL dari mana2 doc.
Alhamdulillah..aku pun cal hubby bila dapat je GL dari doc...bila sampai dekat keta, anakku 2 org dah bangun..depa nak air kotak..aku pun singgah kedai sbb parking betul2 depan kedai...dah lama depa aim air kotak agaknya selama aku dlm klinik...sambil berborak dgn hubby thru hp..tetiba anakku yg sulung dgn yg gegirl ni kuar dari keta. Dia tanya aku "ibu, ada kunci tak?". "Kunci apa?", aku tanya balik? ALAMAK!! aku mengagak sesuatu..DIA KUNCI KERETA!!!!!!!
Anak yg ke 2 ada dlm keta tapi dia tidur!! Tidak!!!! Aku tak panik tapi, memang kena cubit la si abang ni..pandai2 g kunci keta. Nasib ada anak aku kat dalam even dia tido, keta on, air cond function. Aku tak berapa risau. Boleh usaha nak kasi bukak, mintak dia bangun je..
Ramailah org berkerumun nak tolong bangunkan anakku ni...Ada brother ni dgn wife dia, baru balik keje agaknya..dia pun tolong goyang keta..ketuk2 cermin sume..panggil2 nama anak aku....nak tergelak pun ada..wah!!!!makin syok anak aku tido pasal kena goyang keta...mcm kena buai!!!!!! hehe
siap ada kakak kedai halal ni offer keta dia g balik ambik kunci spare. masalahnya kunci umah pun dalam keta...kuang kuang kuang...................dulu biasanya aku simpan kunci keta satu dlm purse. tapi sejak hubby buat double security kat keta tu, lupa nak simpan balik kunci dlm purse...
Uruskan hal GL ni aje dari jam 3 petang sampai dekat 6 petang!...Penat betul!!! Dengan masalah yg bertimpa2..tapi syukur alhamdulillah..semuanya selesai diuruskan...Ye la, ini first time dapat company yg cover maternity and delivery full..sebelum ni bersalin kat private tapi bayor sendiri. paling kodi pun company bayar half..Hubby kata, ada hikmahnya...bukan senang nak senang...susahnya nak dapatkan GL mudah2an senang aku bersalin...Insyaallah....Doakanlah ye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan