Sabtu, 25 Ogos 2012

MY D.i.y raya...jom buat sendiri!

Salam...selamat hari raya..

Pada hari jumaat yang indah..24hb ogos 2012, hari saya mengemas rumah setelah lama ditinggalkan beraya..suamiku outstation (offshore) ..apa lagi..sing sing lengan, lipat seluar..jadi 'minah gyver' ehhh. Tools utk bertukang bagai semua dlm kepala..tinggal ambik jer.

Misi bermula! Jom tukar sarung kusyen kerusi makan dan seangkatan dengannya iaitu hiasan dinding!

jgn buat sekaligus..ini saya buat dah lama masa bulan ramadhan..jumpa kain b4 ramadhan..firstly: bukak kain yang dulu, basuh..kalau tak nak guna balik, pandai2 le..pastu stapler kain yang baru..saya jumpa kain ni di kedai kain biasa jer..bukan IKEA tapi corak macam ala2 IKEA, tu yang saya beli tuh..harganya rm18/m. beli la dalam 2 meter ke 1 1/2 m ke..

Kali ni untuk kerusi saya beli kain yang tak bercorak. 2 kerusi guna kain yang sama dengan hiasan dinding, lagi 4 kerusi guna kain warna merah kosong.
nak tanggalkan kusyen dia senang je..terbalikkan kerusi..mula2 dulu saya tengok gak tahap kesukarannya..kalau agak2 minah gyver tak leh buat..saya tak buat..tengok2..ala..kacang goreng..tanggal skru aje..
 
 

dah siap...utk yang ini 2 kerusi je..kain lebih frame buat utk kerusi ye..



ni plak dah siap yang warna kosong..dah model dok plak atas kerusi tuh..camouflage lah plak kannn..

ok! siap..foto overall tak dak..bayangkan sendri aje la yer..Alhamdulillah..x de la sakit mata den ni haa hari2 tengok sarung kusyen makan dah ala2 tukar warna...dari cream dah jadi kelabu..>>sekarang....seronok...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan