Isnin, 1 April 2013

KISAH KELEBIHAN DOA 'BISMILLAHI TAWAKKALTU A'LAALLAH' DI ZAMAN MODEN

Salam.....

Dah lama tak menulis di blog titahdesign ni...maaf ye..sibuk..ada byk benda dalam kepala cuma belum diterjemahkan dalam bentuk tulisan untuk sama-sama kita dapat ilmu...

بسم الله توكلت علي الله ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

inilah doa yang sangat bagus diamalkan...

Maksud ayat di atas: Dengan nama Allah, aku berserah diri kepada Nya, dan tidak ada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolonganNya...

tentu sahabat sekalian pernah dengar orang terselamat dari sesuatu hal itu ini kerana membaca doa-doa tertentu..

Di sini saya ingin berkongsi sebuah kisah di zaman moden ni..kisah seorang hamba Allah yang selalu baca doa di atas...
simple je dia cuma selalu baca dalam apa keadaan..bukan semua keadaan tapi kebanyakkan situasi..ye la kita ni mudah lupa..kalau org ni teringat nak baca doa yg panjang dia bacalah tapi kadang2 dia nak cepat..katanya inilah doa yang selalu terlintas dalam kepalanya..

Kisah ini berlaku bila hamba Allah ni nak jemur baju...dia pun terlintas untuk baca doa di atas masa nak jemur baju. Dia kata dibacanya doa tersebut saat nak jemur setiap helai baju. Dia pun tak tahu kenapa nak baca kat semua baju pulak..huhu

Lepas tu selesai jemur dia pun nak masuk rumah dan nak keluar sekeluarga..dalam hatinya tak pe la tak payah bawak masuk rumah baju tu..sebab mungkin pergi sekejap je..jadi dipandangnya pada baju2 nya tadi dengan pandangan penuh pengharapan pada Allah moga Allah pelihara bajunya..sambil baca doa di atas..Dalam fikirannya, mungkin dengan cara Allah pelihara bajunya melalui 1. dia sempat balik sebelum hujan  atau  2. harapnya tak hujan langsung area situ...
itulah dua cara yang dia terfikir mungkin selamatlah baju2 nya...

Ditakdirkan dia x dapat balik awal...dan kawasan rumahnya hujan...dia berada di luar kawasan dan tak tahu kawasan rumahnya hujan.
tiba-tiba dia dapat panggilan dari seorang kawan kata jirannya dah selamatkan bajunya!
dia pun hairan..macam mana jiran belakang rumahnya selamatkan baju2nya tu..padahal pagar belakang berkunci..
lalu dia pun menelefon jirannya itu..alangkah terkejutnya dia bila jirannya beritahu yang suaminya memanjatkan anak lelakinya yang berumur 7 tahun masuk ke dalam kawasan rumah lalu mengambil semua baju2 tadi....Subhanallah!!!!Mashaallah!!!  Dia sangat terkejut..sampai macam tu sekali pertolongan Allah melalui jirannya..bila diambil baju2 tadi semua sudah dalam keadaan berlipat dengan sangat kemas oleh jiran tadi!!!! Subhanallah!!!!

Hamba Allah ini masih hairan pada mulanya tetapi kemudian barulah dia teringat yang itu pertolongan Allah dari jalan yang tidak pernah terlintas dari kepalanya...

Jadi sahabat sekalian...amalkan lah doa ini sebab bila kita letak tawakal kita pada Allah tanpa mengharap pada yang lain..memang Allah akan datangkan bantuan dari jalan yang kita tak pernah sangka...
kisah di atas berlaku pada baju yang diselamatkan..apalagi kalau manusia yang memang dalam kekuasaan Allah..semestinya semua benda dalam dunia ini adalah kekuasaanNya..


Semoga kita sentiasa dalam perlindunganNya...Insyaallah...Aamiiin

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam